e·wijf.

Digitaliseer je administratieve processen

We leven in een digitaal tijdperk. De meeste communicatie verloopt digitaal: e-mail, digitale televisie, Facebook, … Je kan er niet meer om heen. Wie stuurt de dag van vandaag nog een brief om te vragen hoe het met je gaat? Juist ja…

Welke administratief intensieve processen digitaliseer jij al in je bedrijf?

Van analoog naar digitaal

Herinner je je nog de videocassette van vroeger? Eigenlijk is dat nog helemaal niet zo lang geleden. En toch lijkt het zo. Kan je het nog voor de geest halen?

Iets opnemen van tv was een heuse opdracht:

  1. Je haalt een cassette
  2. Je checkt of er nog vrije ruimte op is
  3. Dan steek je hem in je videorecorder en programmeer je die voor het programma dat je wil opnemen
  4. Wanneer je wil kijken, moet je eerst de cassette terugspoelen
  5. Na verloop van tijd verslijt de cassette en je kan het programma niet meer herbekijken.

Gelukkig is er nu de digitale televisie. Of zelfs nog een stap verder: Netflix en consorten. Met één druk op de knop kan je al je favoriete films en programma’s herbekijken. En je hoeft je geen zorgen te maken over verlies van kwaliteit.

Of nog erger, dat je er iets over zet.

Zou je nog terug willen naar het analoge tijdperk?

Digitaliseer ook je bedrijf

Als je het gemak inziet van de digitalisering in je woonkamer, waarom dan ook niet in je bedrijf?

Na de kerstperiode vroeg ik een bakker hoe de feestdagen verlopen waren. Die was zeer tevreden! Veel bestellingen mogen afwerken.

Maar… tussen het plaatsen van de bestelling en het ophalen van die bestelling veranderden af en toe enkele zaken. Op zich niet erg, maar administratief was dat voor die bakker wel een heus karwei.

Voorbeeld van een bestellingsproces:

  1. Klant plaatst bestelling: een taart voor 10 personen
  2. Bakker schrijft dit op een blaadje + maakt ook een blaadje voor de bakkersgast
  3. Klant komt paar dagen voor afhaling terug: toch liever een taart voor 8 personen
  4. Bakker zoekt (tussen alle andere bestellingen) het blaadje terug en past aan
  5. Ook het blaadje van de bakkersgast moet aangepast worden. Maar waar is dat nu weer naartoe?

Je snapt het al. Een administratieve rompslomp die makkelijk opgelost kan worden door de digitalisering van het bestellingsproces.

Klinkt interessant? We vertellen je er graag meer over! 

Scroll naar boven