Zet een Valentijnsactie op

Binnen 2 weken is het zover: Valentijn! Niet iedereen heeft er wat mee, maar laten we eerlijk wezen… We vinden het allemaal leuk om iets te krijgen (en zeker van een geheime aanbidder).

Heb jij ook een Valentijnsactie lopen?

 

Maak je zichtbaar voor alle Valentijntjes

 

Probeer zoveel mogelijk je product in Valentijnssfeer te brengen. Bijvoorbeeld een bakker die pistolets in hartjesvorm aanbiedt, een chocolatier die een chocolade cupido presenteert, enz.

Is je product of dienst niet zo makkelijk aan te passen aan het thema? Bedenk dan een leuke actie of wedstrijd.

 

Valentijnsactie

 

Voorbeeld
Fietsen Catrysse kwam op het idee om een romantisch etentje weg te schenken. Deelnemen is simpel: je koopt iets, vult een deelnameformuliertje in en that’s it! Weinig moeite voor een leuk cadeau. We kondigen de actie aan in de winkel, op de website en op de Facebookpagina.

Valentijns actie voorbeeld

 

Zorg voor een goede landingspagina

 

Een landingspagina afgestemd op jouw Valentijnsactie is van belang. Tenslotte heb je zojuist met een leuke aankondiging op Facebook de bezoekers naar jouw website verleid. Het zou jammer zijn als ze nu zouden afhaken. Zorg ervoor dat op die pagina heel duidelijk alle info over je actie staat.

Prikkel ze. Verleid ze naar je winkel!

 

Opvolging

 

Nog een laatste tip! Valentijn is fantastisch, maar ook na 14 februari wil je zichtbaar zijn (en blijven!). Vang alle bezoekers op die rondom jouw actie op de website zijn geweest. Verras ze met een speciale actie later in het jaar, of laat ze kennis maken met andere producten.

(Voor Fietsen Catrysse doen we dit d.m.v. de e-mailadressen van de deelnemers in een aparte mailing lijst te stoppen. Na goedkeuring van de deelnemer uiteraard!)

 

email marketing

 

Heb je vragen over het opzetten van een wedstrijd of wil je graag jouw Valentijnsactie delen? Neem dan vooral contact op.