e·wijf.

In 2020 zal het sociale landschap er anders uitzien, maar vertrouwd

2020 wordt een leuk jaar. Niet alleen omdat het symmetrisch is, maar omdat sociale media een punt zullen bereiken waarop het aan de eisen van gebruikers van sociale media moet voldoen in plaats van de aangeboden hand te spelen zoals voorheen.

Dit betekent natuurlijk dat je als bedrijfseigenaar de nieuwste informatie moet kennen en je strategie moet aanpassen zodra de nieuwe trends beginnen.

Laten we eens kijken naar enkele van de meest verwachte sociale media-voorspellingen in 2020. En dan vooral over hoe ze te integreren, voordat de volgende Gen Z een bureaustoel naast je pakt.

Hier zijn de 12 voorspellingen over de toekomst van sociale media voor 2020

 

1. Meer visuals

Volgens Andrew Ng, de hoofdwetenschapper bij Baidu, zal 50% van de zoekopdrachten tegen 2020 worden uitgevoerd via spraakherkenningssystemen of grafische afbeeldingen.

De opkomst van visuele inhoud wordt vertrouwd voor gebruikers van sociale media.

Mensen wennen er elke ochtend aan om met Google Home en Amazon-apparaten te praten, terwijl de lay-outs van websites zijn geoptimaliseerd zodat afbeeldingen in slechts enkele seconden kunnen worden doorzocht.

Met de opkomst van sociale mediaplatforms zoals Instagram en Snapchat, is visueel gebaseerde content enorm in gebruik sinds smartphones nu toegang hebben tot camera’s, foto’s en video’s.

 

2. Meer sociale video’s

  • 56% van de gebruikers gebruikt Facebook, Instagram, Twitter of Snapchat om maandelijks video’s van merken te bekijken en er interactie mee te hebben. (GlobalWebIndex)
  • Elke maand bekijken 1 op de 3 gebruikers van sociale media video’s van merken.
  • Kijk je YouTube in je vrije tijd? Of volg je soms lifestyle-kanalen?

Onnodig te zeggen dat het bijna zeker is dat we een evolutie zullen zien van sociale media-video’s in 2020, inclusief de newbie, live video, die het afgelopen jaar trending was.

de toekomst van sociale media

 

3. VR en AR adoptie

Welkom in de wereld van technologie, mensen. Tegen 2020 zullen meer en meer praktische toepassingen van Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) het spel van sociale media-netwerken veranderen.

Snapchat Geofilters is een goed voorbeeld waar je locatiespecifieke video’s kunt bekijken en bekijken. Gen Z zal waarschijnlijk de belangrijkste pleitbezorger voor deze technologieën zijn, omdat volgens GlobalWebIndex 22% van Gen Z elke maand Geofilters gebruikt.

Als je toevallig winkellocaties tegenkomt die klanten helpen bij het uitproberen van virtuele kledingversies voordat ze kopen, welkom in de AR-wereld.

Amazon, Facebook Messenger, WhatsApp, Instagram, Bitmoji en WeChat onderzoeken manieren om AR te implementeren in marketingstrategieën. Het uiteindelijke doel is altijd om verkoop en goede reclame te stimuleren.

virtual reality

 

 

4. Mobiele versus desktop-ervaring

Denk mobiel vóór desktop.

Door de tijd die je op jouw smartphone / tablet doorbrengt te vergelijken met de tijd dat je jouw laptop daadwerkelijk opent en wat werk gedaan krijgt, zal je begrijpen wat we hier proberen te zeggen.

Nogmaals, denk altijd eerst aan mobiel.

 

5. CEO’s van sociale media

Wanneer er zoveel dingen zijn die sociale media gebruiken, moeten mensen de formules achter sociale platforms begrijpen.

Als je me vertelt dat je nog nooit hebt gezocht naar dingen zoals ‘hoe je meer merkbetrokkenheid kunt krijgen’ of ‘hoe je een advertentie voor Facebook kunt weergeven’, geloof ik je niet.

(Een deel van de reden waarom we hier zijn, is dat we meer willen weten over sociale media, toch?)

 

6. Memes en dierenvideo’s

Weet je, mensen lezen tegenwoordig nauwelijks persoonlijke updates. Hoewel we om onze vrienden geven en hen het beste wensen, zijn schattige dierenvideo’s nog steeds een van de meest boeiende soorten inhoud op sociale media.

Sociale media delen over het algemeen minder persoonlijke informatie en zijn meer geïnteresseerd in boeiende video’s of grappige memes om vrienden te taggen.

meme op sociale media

 

 

De volgende 6 voorspellingen over de toekomst van sociale media lees je in deze post >

Scroll naar boven