e·wijf.

Actief online aanwezig zijn betekent veel meer dan enkel een website hebben, een Facebook pagina hebben, … Het betekent een website updaten, actief op Facebook aanwezig zijn, inspringen op de actualiteit van de dag. Enkel zo bereik je potentiële klanten.

En daarna nog gewoon je job doen…

Onmogelijk?

Ik dacht het niet 😉

Alles begint met een goede planning. En misschien ook iemand die je helpt.

 

Content kalender

Ooit al gehoord van een content kalender? Dankzij zo’n kalender lukt het je om verder dan een uur, een dag, een week, … vooruit te plannen.

Want jawel, als je een leuke actie wil lanceren, dan moet je daar wel enige tijd op voorhand al over nadenken. Zo moet je ook tijd nemen om die actie uit te werken enzovoort.

 

Tijd vrijmaken

Voor die content kalender dien je natuurlijk wel wat tijd vrij te maken. Reserveer wekelijks een blokje in je agenda om hiermee bezig te zijn.

Leuke posts bedenken, grafisch uitwerken, berichten inplannen, landingspagina’s aanmaken…

En dan niet vergeten om na te gaan welke berichten en/of acties nu het gewenste effect behaalden, en welke niet.

 

Externe hulp inhuren

Heb je geen zin om hier zelf energie te steken in actief online zijn? Of heb je hier echt geen feeling voor? Dan is het een goed idee om er iemand anders op te zetten. Alvorens hiervoor iemand vast in dienst te nemen, doe je beroep op een externe kracht.

De voordelen?

Externen zijn flexibel, hebben ervaring in diverse sectoren, leren continu bij, … en je betaalt enkel voor wat je vraagt.

 

Scroll naar boven