e·wijf.

Online advertenties met Google Ads

78% van de internetgebruikers gebruikt Google als zoekmachine. Google is in onze woordenschat ook een werkwoord: “Ik ga dat even googlen…”. Over de juiste vervoegingen spreek ik me niet uit.

Wat we hier wel uit afleiden is dat adverteren via Google een serieuze impact kan hebben op jouw (online) business.

Bovenaan in Google

Je weet het misschien nog niet, maar de eerste 2 tot 4 zoekresultaten in Google zijn, afhankelijk van het aanbod, advertenties. Dat zie je aan het groene blokje met ‘Adv.’ in.

Google breidt dit onderdeel steeds meer uit. Zo test Google nu al in Amerika met volledige banners als advertentie bovenaan de zoekresultaten.

Waarom is dit belangrijk voor jou? Hoe meer betaalde advertenties er komen, hoe lager jouw organisch* zoekresultaat zakt.

*Organische zoekresultaten zijn niet-betalende resultaten. Goede posities krijg je hier door je website volledig te optimaliseren voor de zoekmachines, genaamd zoekmachineoptimalisatie.

Facebook vs. Google

Adverteer je al via Facebook? Super! Waarom dan nog via Google adverteren, hoor ik je denken?

Wel, als je echt al in het aankoopproces zit, ga je niet meer via Facebook op zoek naar je product/dienst. Maar wel via Google! Neem nu het voorbeeld van hierboven: ‘auto kopen’. Dit zoekwoord ga je niet in Facebook typen, maar wel in Google.

Waarom Google Ads?

Met Google Ads weet je zeker dat je wordt gevonden wanneer mensen op internet zoeken naar wat jij verkoopt. En je betaalt alleen wanneer ze klikken of bellen.

1. Werf meer klanten

Of je nu nieuwe websitebezoekers wilt werven, meer online verkopen wilt genereren, klanten naar jou wilt laten bellen of klanten wilt laten terugkeren: Ads kan jou helpen.

2. Bereik de juiste mensen op het juiste moment

Mensen vinden jouw bedrijf op Google, precies op het moment dat ze naar de producten of diensten zoeken die jij aanbiedt.

3. Adverteer wereldwijd of lokaal

Target jouw advertenties op klanten in bepaalde landen, regio’s of plaatsen, of binnen een bepaalde afstand van jouw bedrijf of winkel.

4. e-wijf. is Google Ads Certified

Je kan zelf jouw campagnes in Google Ads beheren, maar wij doen dit ook voor jou. Doordat we meedoen aan de examens van Google Ads behalen wij zo onze certificaten. Zo is jouw campagne in goede, professionele handen!

google adwords certified

5. Geen bezoekers, geen kosten

Aanmelden voor Google Ads is gratis. Je betaalt ook enkel wanneer iemand op jouw advertentie klikt om jouw website te bezoeken of je te bellen. Je betaalt dus alleen wanneer jouw advertenties werken.

6. Begin met elk gewenst budget

Je bepaalt zelf hoeveel je investeert. Begin met een dagbudget dat je bereid bent te betalen en pas dat na verloop van tijd naar wens aan. Veel bedrijven maken een goede start met een budget van minimaal €10 tot €20 per dag.

Meer weten? Wij geven je graag meer uitleg! Contacteer ons >

Scroll naar boven