e·wijf.

LinkedIn wordt wel eens de Facebook voor professionals genoemd. De meesten gebruiken het als online CV, en houden via deze weg contact met (ex)-collega’s, concullega’s en bedrijven.

Ook kan je er invloedrijke personen zoals Bill Gates en Elon Musk volgen.

Waarom Linkedin voor mijn bedrijf?

Maar waarom zou je LinkedIn voor je bedrijf gebruiken?

Je kan er een bedrijfspagina aanmaken, en gewoon wat posten zoals je al op Facebook doet. Dus wat is het verschil?

Je kan LinkedIn gebruiken om je als bedrijf op een bepaalde manier te profileren naar de arbeidsmarkt toe. Of naar concullega’s.

LinkedIn draait rond online netwerken. En als bedrijf om je online in de kijker te zetten.

Ga daarom eerst voor jezelf op zoek naar wie je precies wil bereiken als bedrijf. En pas vervolgens je communicatie op dit kanaal aan, zodat je de interesse wekt van die doelgroep.

Een voorbeeldje:

Je zoekt gemotiveerde medewerkers die open staan voor een hippe bedrijfscultuur waar er ook ruimte is voor ontspanning.

Je kan natuurlijk wel zeggen dat het zo is, om sollicitanten aan te trekken, maar die willen het liever zeker weten. Communiceer daarom zaken die ondersteunen wat je zegt.

Post foto’s van een de gezellige middaglunch, van het pingpongtornooi dat de medewerkers hebben opgezet, …

Zo ziet je doelgroep dat het ook waar is wat je zegt. En zo vermijd je sollicitaties van personen die niet open staan voor dergelijke bedrijfscultuur.

16 jaar LinkedIn

Op 5 mei 2019 bestaat LinkedIn precies 16 jaar. En in die tijd is het platform uitgegroeid tot een volwaardig sociaal mediakanaal.

Zo kan je ook LinkedIn Ads aanmaken en heel recentelijk gingen ze zelfs Facebook achterna door verschillende manieren van ‘likes’ aan te bieden. Dus niet enkel meer de ’thumbs up’.

Het is als bedrijf dan ook belangrijk om hierop in te spelen. Maak gebruik van die nieuwigheden. Want als jij het niet doet, dan doet je concurrent het wel.

 

Weet je zelf niet goed waar en hoe te beginnen? Dan help ik je graag op weg!

Scroll naar boven