e·wijf.

In de vorige post leerde je al de eerste 6 voorspellingen voor de toekomst van sociale media kennen. Hieronder gaan we verder met de andere 6. Ben je nog mee?

 

7. Chatbots

Als je toevallig een eigen bedrijf hebt, dan zijn chatbots een van de meest voordelige tools die je kunt gebruiken.

Chatbots zijn gemaakt in een tijd dat, ironisch genoeg, niemand met iemand wil praten. Van het weergeven van een productgalerij op Instagram tot een producttag op Facebook.

De jongere demografie gebruikt sociale platforms, met name chatbots, om producten te ontdekken en engagement aan te gaan.

Reserveringen maken, een locatie zoeken, enkele eenvoudige veelgestelde vragen beantwoorden, enz. De mogelijkheden zijn eindeloos.

chat bot

 

8. Persoonlijk gesprek

Tieners verzenden nu liever video-, spraak- en afbeeldingsfragmenten in plaats van een bericht op hun telefoon te typen of te beantwoorden.

Door dit gedrag te begrijpen, kunnen bedrijven inspelen met verschillende vormen van sociale video’s die een klantengemeenschap laten groeien en tegelijkertijd een evenwichtige hoeveelheid uitgezonden inhoud en productintegratie tonen.

 

9. Influencer marketing

Terwijl onze privacy in het gedrang komt, neemt influencer marketing inderdaad toe.

In tegenstelling tot advertenties op sociale media, waar mensen zich soms onprettig voelen en zich afvragen waarom hun eerdere zoekopdrachten zo nu en dan opduiken, voelt een influencer die een product op sociale media deelt niet als reclame.

Dit zijn persoonlijke connecties afkomstig van een echt mens.

influencer marketing

Leuk weetje: ongeveer 22% van de jonge volwassenen tussen 18 en 34 jaar heeft aankopen gedaan na het zien van aanbevelingen van influencers online.

 

10. Lokale inhoud, het geheime wapen

Stel je voor dat je een groot merk bent met meer dan 1.000 winkels in het hele land.

Denk je dat nationale marketingstrategieën sterk genoeg zijn om de omzet van klanten te behouden?

Social media-pagina’s van lokale merken geven klanten de kans om op een persoonlijk niveau met merken te communiceren.

Instagram is nu begonnen met het implementeren van locatiepagina’s om het zoeken en verkennen van producten eenvoudiger te maken.

 

11. Het naast elkaar bestaan van nepnieuws en regelgeving

We hebben een zekere tolerantie voor nepnieuws, maar in 2020 krijgen marketeers misschien te maken met een strengere gereguleerde industrie.

Sociale platforms zijn geen wilde jungle meer. Facebook zal bedrijven binnenkort om toestemming vragen voordat ze posten naar een nichepubliek.

 

12. Mensen vertrouwen op zoekmachines

Hoewel de drang om aanwezig te zijn op sociale media sterk is, vertrouwt 95% van de mensen volgens Malwarebytes Labs sociale media niet.

Daarentegen vertrouwt slechts 34% zoekmachines niet.

Als je aan de toekomst denkt, wil je misschien kijken naar social media strategieën voor zoekmachines.

 

Dus nu weet je het – 12 grote wendingen voor sociale media in 2020. Wat zijn jouw volgende stappen?

 

Scroll naar boven